Adaptació dels alumnes que comencen la
seva escolaritat a P3
Quan
arribar el moment d’anar a “l’escola de grans”, encara que ja hagin anat a l’escola infantil, d’alguna manera és el moment que deixen de ser "els nostres nadons” tot i que evidentment seran els petits de l’escola, començant a fer-se
grans.
Sabem que els inicis de l'escolaritat dels fills és un moment delicat per a
ells i inclòs per tota la família per això sabem que la incorporació dels alumnes a P3
requereix tenir cura d'aquest procés per tal que sigui el més favorable
possible. En vistes
a facilitar-lo, a l'inici de curs, es convocarà una reunió específica en la què
es donaran tots els detalls, mecanismes per a que rebeu la informació necessària d'aquest procés d'adaptació i de
l'evolució de la marxa escolar dels vostres fills i filles.
La importància d'aquest procés fa que es tingui una cura especial i que
alguns aspectes del funcionament general de l'escola estiguin adaptats durant
la primera part del curs.
La mestra us mantindrà al corrent de tot allò que sigui necessari. De tota
manera, cal que les famílies entengueu que sota la seva responsabilitat hi ha
més de 25 alumnes amb les seves respectives famílies molt interessades en què
els seus fills i filles s'incorporin satisfactòriament a aquesta nova etapa de
la seva vida.
L’assistència a l’escola, suposa per els infants,familiaritzar-se amb les
persones,els espais,amb els materials desconeguts fins ara.
Descobrint pautes
de comportament de grup on hauran desenvolupar-se.
El període d’adaptació o familiarització es el temps
reservat per afavorir la creació d’una imatge positiva de l'escola, tan
infants com per pares.
És pretén fomentar les relacions entre els infants
i els seus educadors d’una manera progresiva i agradable, això permet als infants
adaptar-se als nous espais, temps i materials, incorporant l’escola a la seva
vida, acceptant la sortida del mitja familiar.
Aquest període exigeix una dedicació especial, per
part dels pares, doncs hauran de reorganitzar-se, per poder arribar a cumplir el programa, que de vegades no és gens fàcil.
És important
intentar portar a terme aquest període, doncs facilitarà a l’infant i al equip
educatiu, donant-vos la possibilitat de crear els primers contactes directes
amb el centre.
Consells
_ Sense cap dubte. Penseu que l’escola és un lloc segur, positiu, especialment creat per els infants.
_ Sense cap dubte. Penseu que l’escola és un lloc segur, positiu, especialment creat per els infants.
_ Tenir una bona comunicació amb el tutor del vostre fill, al principi ja.
Amb confiança.
_ Participeu amb l’escola.
_ Respecteu l’
assistència i els horaris.
_ Interesseu-vos
per l’aprenentatge del vostre fill cada dia.
Pot ajudar:
_ Haver visitat
l’escola amb el nen o nena. Coneixen així els espais principals, els educadors
i potser algun company, aquests fets els hi donaran seguretat.
_ Implicar a l’ infant en la comprar del material, uniforme, motxilla,
bata....
_ Li podeu explicar les rutines bàsiques que realitzarà._ Porteu-li a l’ escola vosaltres mateixos, els primers dies, si és possible, també anar a recollir. O be mirar de que sigui sempre la mateixa persona.
_ A l’hora d’acomiadar-se, potser pot arribar a plorar, l’hem de consolar, però sense allargar massa el comiat.
Li heu de recordar que vindreu a recollir-lo,
mirant de fer entendre, per exemple:
_ Vindrem a
buscar-te per dinar, o per berenar....