En els darrers anys s'ha fet evident la influència de les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) en el desenvolupament cultural, tan a la societat com als individus que la constitueixen.
Les tecnologies formen part de les nostres vides!
Dins de l' Educació s'han introduït eines educatives d'ensenyament tecnològic.
També dins de la Educació Infantil les noves tecnologies son molt importants.
En el desenvolupament de les activitats d'aprenentatge i ensenyament, les TIC, com a suport de treball engloben els àmbits de:
- Llenguatge i comunicació
- Descoberta d'un mateix i autonomia
- Coneixement del medi
Amb eines com:
- Vídeos educatius
- Pissarra interactiva i lector de documents
- Racó de l'ordinador
- Cercar informació a internet
- Fer contes
- Exposició de treballs, imatges...
Generen més:
Les tecnologies s'han situat a un nivell similar a les competències bàsiques tradicionals com la lector-escriptura, el càlcul matemàtic i estan totalment integrades a l'ensenyament.
El professorat no tan sols com a transmissor de coneixements i principal font d' informació!
Els educadors han d'aportar als infants allò que sigui més important per la informació acumulada, com serien:
- La capacitat cognitiva i humana per adaptar-se a les noves perspectives
- Promoure la reflexió, selecció i la construcció del coneixement
- Treballar conjuntament com gestionar les emocions
Per això les podem relacionar amb el desenvolupament de totes les capacitats:
- Progressar en el coneixement i domini del cos, en el moviment i la coordinació, tot adonant-se de les seves possibilitats
- Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge positiva de si mateix o mateixa i de les altres persones
- Adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia.
Caldrà fomentar la participació activa de l’infant en l’aprenentatge!