La creativitat
És l’habilitat
d’inventar i desenvolupar idees noves i originals.
Han de poder ser, persones amb competències sòlides, que els permeti aprendre i desaprendre per tornar a ....
_ La persona creativa, el producte creatiu,
_ El procés creatiu,
_ L’espai per a crear
_ Les idees, el procés mental de pensar: sentir, percebre i intuir.
Educar en la
creativitat
Cal educar els infants
de manera, que es qüestiona la realitat per donar-li noves respostes, ja que
ja no hi ha respostes correctes ni apostes formatives que valguin per a tota la
vida, cal educar als infants des de la seva fortalesa interior, que sàpiguen adaptarse a un entorn canviant; Ens calen persones creatives.
En tot moment de la vida, hem de poder qüestionar la realitat:
Aprendre a fer-se preguntes, a formular els reptes…
Això tot i que no és fàcil, degut a que requereix temps per meditar, per reflexionar. Educar en la creativitat és també educar en l’esforç. La motivació i l'estimulació...
Un esforç que compensa, que motiva, que il·lusiona perquè obre portes.
Provant diferents
solucions, analitzant-les i avaluar-les, aprendre del nostre error per tornar a
plantejar una nova resposta o una nova pregunta…
Doncs la importància de la creativitat per a la ciència, les matemàtiques… Aprendre de l’error en ciències o matemàtiques és una eina potentíssima d’aprenentatge significatiu i rellevant. S’aprèn al pati, a casa, jugant, llegint…
Quan afavorim
l’observació creativa de la realitat.
Hem d’obrir:
La curiositat. La percepció. La
originalitat.
Aquesta
part sensible que tots tenim.
Ser flexibles, per canviar si ens cal de perspectiva, amb fluïdesa , des de
la capacitat de donar diferents respostes per a una mateixa situació.
Tenir la llibertat per pensar, per desenvolupar. Per unir les idees i
poder-les combinar, encara que no es relacionin entre elles.
Utilitzar tot el nostre coneixement, per crear coses noves, pensaments nous, noves idees.
La motivació és la base de la creació, creada des de la nostra intuïció i
fantasia, mirant dins d’un mateix, amb
confiança i seguretat.
_ L’acceptació i el respecte a tota aportació nova, a la diversitat.
_ En quan a espais, per poder explorar, jugar amb les idees, transformar-les.
Permeten desenvolupar la creativitat des de un eix comú.