miércoles, 30 de mayo de 2018

Anem de colònies



Les sortides de colònies

 “Tenen un efecte d'activació, perquè fan que passin coses, sentiments, sensacions i emocions”.  Son moments únics per educar els infants  i fer-los créixer
Les convivències impliquen obligacions, reptes, normes, temps per a activitats i molts moments d’esbarjo.
L'infant guanya autonomia en la cura d'ell mateix, en com gestionar les seves emocions i enforteix vincles amb companys i educadors. 
Hi ha una gran diferència del dia a dia a l'escola, de quan es troben en un context diferent i més relaxat, manifestan així un comportament diferent: 

  1. Mostra altres facetes de la seva manera de ser i descubreix altres dels seus companys i inclòs dels educadors, les convivències permeten relacionar-se d'una manera més relaxada i alhora més.
  2. S'enforteix la relació amb els companys. Augmenten els vincles de relació.
  3. Els hi ayuda a creixer, enfrontar-se a situacions noves, guanyen autonomia. 

Dinàmiques que estimulen a nens i nenes a ser corresponsables de tot el que hi passi, com participar dels àpats, cuidar les seves coses o vestir-se. Per no parlar de dormir en grups i compartir el temps amb els companys de viatge. “El respecte, la col·laboració i la cooperació són elements imprescindibles en la vida quotidiana”, que modulen i canvien els hàbits de durant el curs als quals estan acostumats.
Com han de reaccionar els pares
Amb tota normalitat! Pares segurs, fills amb més autonomia

Les reaccions dels infants seràn variables, però si els pares tenen total confiança en que l'experiència estarà plena de bons moments i que l'atenció dels educadors serà la correcta, transmetren seguretat als infants, aquests gaudirant desde un primer moment totalment segurs i emocionats d'aquesta experiència...
 És una experiència molt beneficiosa per tota la família, molts pares tenen la sensació que el fill/a se'ls ha fet gran durant les colònies.
Resultado de imagen de anar de colònies
Durant aquesta estada dels infants, els pares també poden aprofitar per fer altres activitats diferents, sobre tot si tenen altres fills. 


HI HA UNA EDAT IDEAL PER A COMENÇAR A FER COLÒNIES?

Segons els experts, no es pot parlar "d'edats idònies".
 "El que s'ha de procurar és que els objectius i els continguts s'adiguin amb les edats dels nens i els seus interessos", però quan més aviat més formarà part de les activitats normals de la seva vida, això els ajuda a compartir estones d'esbarjo amb companys i companyes de la seva edat. "Cada nen/a, però, és diferent: sempre cal pensar en la maduresa de la criatura", però sense deixa de banda el fet de que ens sorprenen sempre!

Les colònies són estades, en les quals mestres i monitors realitzen activitats educatives i lúdiques pels infants. S'acostumen a realitzar en un entorn natural, al voltant d’un edifici que es converteix en la casa de tothom. I sempre seràn adients a l'edat dels infants.

Us recomano un conte per treballar l'enyorança dels pares quan els nens i nenes van de colònies i com compensar-la gaudint amb els amics i amigues que els acompanyen. 

"La provisió de petons de la Zea"
Resultado de imagen de conte de la provisió de petons de la zea Resultado de imagen de conte de la provisió de petons de la zea

 Va d'una petita zebra que se'n va de colònies i els seus pares li preparen una capsa de petons per a quan els trobi a faltar n'agafi un i se'l posi a la galta.                                            Però s'adona que altres els necessiten més que ella i els acaba repartint tots, a les altres petites zebres que també estan tristes per no estar amb els pares. Molt bonic.


Resultado de imagen de anar de colònies
A l'escola es treballen les colònies amb cançons i diferents contes que ajuden a conèixer la bonica experiència que és "Anar de colònies"

Resultado de imagen de anar de colònies