Aquest llibre us pot ajudar a descobrir noves tècniques
L’ART A L'EDUCACIÓ INFANTIL
El dia mundial de l'Art, 15 d'abril, aquesta data es va decidir per commemorar el naixement de Leonardo da Vinci, un home polivalent, d'una gran creativitat. Com ja sabeu sus dos grans obres són La Gioconda i El gran sopar. Seleccionat com un símbol de Pau, llibertat i expressió multicultural.
Hi podeu trobar una extraordinari tràiler i serie, Leo da Vinci "Misión Mona Lisa" on surt un genial Leonardo"Leo" però també rebel, lleial als seus amics i enamoradís, aquí es un adolescent amb una gran creativitat, enamorat de la seva amiga Lisa, molt creatiu i divertit, dirigit per Sergio Manfio. Director cinematografic Italià
Avuí és un dia en què es pot gaudir d'un variat programa d'activitats gratuïtes per tots els públics, exposicions, concerts, tallers, entre d'altres. Que evidentment enguany no podrem accedir, degut a l'excepcional de la situació actual, però si podreu trobar diferents activitats per fer online, sols o amb la família.
A part segur que sou uns grans artistes i farem grans coses, no ho dubteu avuí toca ser més expressius que mai mitjançant l'art.
Infants i art
Que és Art? Una forma d'expressió
“Amb l’art expresse'm, plasme'm, represente'm…”
L’art ens permet expressar i plasmar emocions, a més a més de donar pas al comprendre i representar coses de la realitat que envolta l’infant.
L’art ens permet expressar i plasmar emocions, a més a més de donar pas al comprendre i representar coses de la realitat que envolta l’infant.
“ Quan creo, dibuixo, pinto, enganxo…”
En definitiva quan es desenvolupa una creació plàstica, els nens i les nenes treballen a partir i a través de la seva imaginació per expressar i representar allò que veuen o que senten, la imatge de la realitat que els anirà ajudant a comprendre-la i a integrar-la.
L’art i la plàstica fan possible adquirir un millor domini del traç a través d’activitats que motiven i interessen els infants.
L’art és un recurs més i sempre a l’abast per interaccionar amb l’entorn així com estableix també un lligam entre àrees convertint-se en una eina d’aprenentatge.
Saber dibuixar o no? Tots sabem, tots quan som petits dibuixem, tots poden arribar a tenir habilitats úniques, que si li donessin continuitat no tindriem dubtes de si sabem o no fer-ho. No podem oblidar que hi ha qui neix amb un do i dibuixar és ben fàcil per ells, tot i així si vols, amb ganes i pràctica es pot arribar a dibuixar qualsevol dibuix.
Si ens surtin de l'establert, com copià o reflectir un dibuix amb menys o més exactitud, potser hi haurà grans diferències, però si és dibuixar lliurament, podrem trobar que un sol pot ser molt diferent d'un a l'altre, i que un arbre pot tenir moltes branques o no, i no per això deixa de ser un arbre, crear satisfacció a qui el dibuixa i agrada a la resta.
Davant els infants ens cal felicitar qualsevol realització fetas per ells, doncs tots dibuixen bé. Cadascú a la seva manera, al seu estil, tot són obres d'art.
La cultura així ho reflecteix, en la seva gran diversitat d'estils i el gran públic diferent, treballar amb els infants obres d'art d'estils diferents, amb diferents tècniques, formes, idees, colors es una molt bona iniciació per ajudar a crear sense límits, per fer les seves pròpies obres d'art, i valorar-les amb satisfacció
Així també capaços d’observar els detalls, parar i mirar el seu entorn, fixar-se en les coses més quotidianes. L’art t’ajuda a observar!
Introduir l’art a casa
Podem educar en un àmbit artístic. Pintura, escultura, literatura, música, etc.
Els hi hem de donar ales perquè experimentin i deixin de banda els complexes.
Els hi hem de donar ales perquè experimentin i deixin de banda els complexes.
No cal “entendre d’art” per anar a veure una exposició de pintura. Tothom sap si li agrada o no un quadre, si una obra l’entristeix o el posa content, si el relaxa o el neguiteja. Un quadre, d’entrada, genera unes emocions a l’observador i aquestes poden ser l’excusa per comunicar-se. L’art no deixa d’explicar el nostre entorn és una oportunitat per parlar de qualsevol tema amb el teu fill.
No hi ha edat per començar a portar els nens a una exposició, perquè al final són colors. També es pot plantejar l’art com a forma d’entreteniment familiar.
Hi ha un joc molt estimulador per els infants...
El cadàver exquisit.
Es juga entre un grup de persones que dibuixen en seqüència i cada jugador només pot veure el final del dibuix que ha fet el jugador anterior.
1- Doblegueu un full o un tros de paper en tantes parts com jugadors sigueu. Si sou dos, en dos parts...
2- El primer jugador ha de fer el seu dibuix sense que els altres el vegin i passar-lo al següent jugador de la cara on haurà de dibuixar.
3- Els jugadors consecutius hauran de trobar marques d’on acaba el dibuix de l’anterior participant, d’aquesta manera sabran per quins punts s'ha de continuar dibuixant.
4- Quan acabi de dibuixar l’últim participant, ja podreu desplegar el paper i veure el resultat.
És molt entretingut i divertit!
El llapis només és una eina, si a un nen “no li agrada dibuixar”, podem oferir-li altres eines perquè s’expressi:
Donar-li un full gros i pintures, segur que farà alguna cosa. S’estarà expressant. I un cop ho hagi fet li pots demanar que t’expliqui el que ha fet i perquè. Amb els més petits fer aquesta feina es molt estimulant, a vegades has d'orientar-los per què sàpiguen que dir, però d'altres t'ho diran deseguida, és un...
A tots els nens els hi agrada dibuixar de bon començament però a vegades es comparen amb els altres i això els cohibeix. No hem de fer cap mena de comparació!
Si a un nen no li agrada l’art, no se l’ha d’obligar a dibuixar però sí que pots buscar altres camins perquè s’expressi artísticament.
Dibuixar no requereix cap mena de comportament controlat, vull dir que podem fer-ho estirats al terra, giran el full, estan comode. Ho veuran com un joc i gaudireu molt més d'aquesta acció lliure.
En definitiva quan es desenvolupa una creació plàstica, els nens i les nenes treballen a través de la seva imaginació per expressar i representar allò que veuen o que senten.
L’art i la plàstica fan possible adquirir un millor domini del traç a través d’activitats que motiven i interessen els infants.
De ben petits ja és molt important que comencin a fer les seves creaccions. Doncs l'avantatge dels més menuts és que no tenen ''por'' a ensenyar el que fan, però també ha detectat que, en edats més grans, també els hi fa sentir-se molt bé.
Com exemple podrien observar les diferents maneres de dibuixar i pintar...
El que volen transmetre és l'important...
I de missatges en tenen molts, deixen doncs que els infants siguin lliures...
Que gaudiu molt del dia d'avuí, que l'art d'estimar us acompanyi sempre!