Sempre hi ha emoció!
Potser ha vingut a veure algú
a qui estimem molt, i si és així, aquesta sorpresa vindrà acompanyada d’una
gran alegría, o potser que en aquest moment ens molestin molt i aleshores
vindrà acompanyada de tristor, d’emprenyament...
La capacitat de sorprendre és molt important!
Perquè si passa això vol dir que les coses perden la
importància.
En el precís moment que es produeix una sorpresa el nostre
organisme es prepara per poder genera l’emoció.
Perquè les emocions tenen una
manifestació fisiològica.
Tot està interrelacionat, la psiconeuroimmunologia és la ciència que estudia com envers les emocions, el nostre organisme va produint les diferents hormones que ens permetrem poder tractar les emocions que sentim a cada moment.
La sorpresa ens genera incertesa!
Tot està interrelacionat, la psiconeuroimmunologia és la ciència que estudia com envers les emocions, el nostre organisme va produint les diferents hormones que ens permetrem poder tractar les emocions que sentim a cada moment.
La sorpresa ens genera incertesa!
I això als adults no
ens agrada gaire. No ens resulta agradable no saber què passarà després d’una sorpresa.
Però, haurem de saber què és molt important que acompanyem als infants en els procés
de sorprendre’ns del món, és part del seu procés maduratiu.
Per els infants les sorpreses són molt importants!Degut a què, el procés maduratiu que ve darrere de l’emoció de sorprendre’s li ajudarà a evolucionar dintre del seu món. No podem estalviar-les, encara que sí podem regular-les.
Per els infants les sorpreses són molt importants!Degut a què, el procés maduratiu que ve darrere de l’emoció de sorprendre’s li ajudarà a evolucionar dintre del seu món. No podem estalviar-les, encara que sí podem regular-les.
Algunes sorpreses no
els hi agradaran gens. Per exemple:
El fet de
veure un pallasso, hi ha èpoques en que als infants el hi fa molta por, aquest
fet pot arribar a ser molt desagradable
per ells.
Els adults tenim la missió d’intentar
conèixer quines coses que als nostres infants els hi agraden:No cal
evitar les sorpreses negatives, però sí caldrà facilitar aquelles sorpreses que
els hi donaran plaer.
Aquest fet no tan sols preservarà la curiositat dels infants, sinó també ens ajudarà als adults a mantenir la nostra capacitat per meravellar-nos, gaudint dels moments.
Aquest fet no tan sols preservarà la curiositat dels infants, sinó també ens ajudarà als adults a mantenir la nostra capacitat per meravellar-nos, gaudint dels moments.
Preguntes com:
_ Per què
els núvols no són verds? Per què les fulles no volen?
No són més que reflexions de la descoberta del seu entorn, desig de conèixer el món, valorant diferents possibilitats davant del seu nou descobriment. Tot aquest procés de preguntar, no és tan la resposta en qüestió, sinó el fet de compartir-lo amb l’adult que li acompanya. Les possibles respostes no han de concretar el fet en qüestió sinó ajudar-los a posar en marxar la seva curiositat.
Descobrir per ells mateixos els hi ajudarà a la seva autonomia, se sorprenen sols i per tant aprenen sols.
No són més que reflexions de la descoberta del seu entorn, desig de conèixer el món, valorant diferents possibilitats davant del seu nou descobriment. Tot aquest procés de preguntar, no és tan la resposta en qüestió, sinó el fet de compartir-lo amb l’adult que li acompanya. Les possibles respostes no han de concretar el fet en qüestió sinó ajudar-los a posar en marxar la seva curiositat.
Descobrir per ells mateixos els hi ajudarà a la seva autonomia, se sorprenen sols i per tant aprenen sols.
Acompanyar-los
en tot aquest procés, respectant la seva curiositat i el seu ritme d’aprenentatge
els hi ajudarà a trobar respostes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario