Les escoles bressol
Les escoles bressol són un servei educatiu que treballa, juntament amb les famílies, en l’atenció dels infants, nens i nenes de 0 a 3 anys per ajudar-los en el seu
desenvolupament. Creant vincles afectius de seguretat, benestar i d'aprenentatge.
La seva funció educativa es complementa amb la funció social que fa possible el suport a les famílies per tal que puguin fer compatible la seva vida laboral amb la seva vida familiar.
Escola Infantil
Els encarregats de supervisar als menors són professionals a l'àrea de l'educació primerenca, educació preescolar o educació infantil i el seu treball consisteix no només a supervisar als nens i donar l’atenció necessària per la seva edat, sinó també a encoratjar-los a aprendre d'una manera lúdica mitjançant l'estimulació de les seves àrees cognitives. Donant als infants afecte que potenciarà la seguretat de l'infant per créixer.
Què hi trobaran els infants
- Afecte i seguretat
- Inici de socialització entre educadors i companys
- Educadors/ores que prioritzen l'atenció individualitzada
- Suport per anar realitzant per si mateixos diferents hàbits
- Convivència entre companys, per iniciar-se en primeres relacions socials
- Una línia coherent d’escola. Adquisició d'hàbits, jocs d'aprenentatge...
- Un ambient motivador que facilita el desenvolupament harmònic dels infants.
- Un espai i materials adequats a les seves necessitats
_ Suport per educar el infants, en un entorn diferent del familiar.
_ Informació sobre temes relacionats amb l’educació dels infants.
_ Un espai per relacionar-vos amb altres famílies.
_ La possibilitat de participar en l’escola i col·laborar-hi aportant coneixements i habilitats.
Atenció psicopedagògica
Personal professional que dona
suport als educadors/res de les escoles bressol i que ajuda en la detecció
i suport a les necessitats específiques dels infants.
Com únic objectiu El benestar dels infants
Què podem fer per ajudar els nens i
nenes a estar bé a l’escola?
El procés d’acollida
- Inicialment tenir confiança amb els educadors i l'equip educatiu de la llar. Si els adults referents dels infants transmeten confiança i seguretat, els infants així ho rebrarant.
- Cal tenir present que l’adaptació és un procés a tres bandes: adaptació dels infants, de les famílies i del personal educador.
- Acompanyar-los durant tot el procés d’adaptació a l'escola amb empatia, amb seguretat i allargant progressivament la seva estada a l’escola.
- Portar de casa un objecte que els agradi. Amb el que s'ha sentirà segur.
- Assistir amb regularitat a l'escola, al menys el primer temps.
- Ser puntual a l’hora de recollir-los. Els infants estan molt pendents de quan van marxant els seus companys. No saben d'hores, però si de costums.
- Una bona comunicació diària amb els educadors, com ha estat, que ha fet...
Els infants van creixent, que es pot fer per ajudar-los
- Parlar amb ells, observar-los i escoltar-los per petits que hi siguin
- Animar-los quan fan les coses, ajudar-los a sentir-se valorats i estimats tal com són.
- Comunicació directa amb claredat. Dir clarament què poden fer i què no.
- Dir-los sempre la veritat. S'ha de poder ser sinzer.
- Deixar que facin les coses tot sols. Primera regla davant la seva independència.
- Compromís en la seva educació, ser constant.
Què fer pensant en la seva
salut dels Infants
- Els infants quan estan malalts han de poder quedar-se a casa, per seguretat, per poder regular el seu estat amb tranquilitat, a l'escola l'atenció per molt acurada que sigui, no podrà ser mai com a casa. Per el seu benestar i depen del que patis, pel benestar de l'escola. Quan l'escola ho sol·liciti cal portar informe mèdic.
- Quan l'infant té febre,( a partir de 38º) vol dir que el cos està activant les seves defenses davant una malaltia, l'escola haurà de trucar a la família per tal de que sàpiguen el estat de l'infant i que el vinguin a recollir, s'haurà de queda a casa 24 hores.
- Alhora de donar medicació, ha de ser sempre per prescripció mèdica, i si l'escola li ha de donar caldrà portar el justificant del metge.
Per millorar l'atenció als infants de 0-3 anys, cal saber que:
- Escoltar per acollir, comunicar per comprendre, informar per compartir i documentar per a conèixer-nos."No es pot aprendre si no és viu, i no podem viure sense aprendre.
- Envers la curiositat els infants, descobreixen el món.
- Els infants no juguen per aprendre, mitjançant el joc aprenen.
Matriculació
Abans de fer la matrícula, per accedir al primer curs del segon cicle de l'educació infantil o per ser admès per primera vegada en un centre, en primer lloc cal fer la preinscripció, és a dir, presentar la sol·licitud d'admissió al centre.
Per fer la preinscripció cal:
_ Conèixer el calendari del procés,
_ Consultar els centres, conèixer els criteris de prioritat amb què s'ordenen les sol·licituds (i la documentació que les acredita),
_ Presentar la sol·licitud i la documentació (només una sol·licitud per alumne en què constin els diversos centres per ordre de preferència),
_ Consultar els resultats de la preinscripció quan es publiquen les llistes de sol·licituds amb la puntuació provisional i quan es publiquen aquestes llistes amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions,consultar el centre assignat, i fer la matrícula.
Degut al estat excepcional que estem vivint, caldrà fer les gestions de forma diferent
Preinscripció per al curs 2020/2021
Del 20 al 29 de maig
Infants nascuts els anys 2018, 2019
i 2020
Per internet
1r pas: del 20 al 29 de maig de forma
telemàtica omplint formulari.
2n pas: Enviar un correu electrònic al
compte oficial del centre demanat en primera opció amb la documentació fotografiada o escanejada.
Presencialment
1r pas: Del 26 al 29 de maig de forma
presencial si no teniu possibilitat de fer-la telemàticament. Cal demanar cita
prèvia al centre que demaneu en 1a opció.
Tracta a nivell individual:
_ Entrevista família- educadors abans que els infants comencin a anar a l’escola infantil, serviran per a conèixer-se mútuament.
_ Contacte diari, canal d’intercanvi, rebéreu i donareu informació puntual, afavorim una millor relació. En algunes escoles la comunicació també es realitzarà mitjançant l’agenda personal del vostre fill, on us informaran diàriament de com a menjat, defecat, descansat i qualsevol altre detall puntual.
_ Entrevistes puntuals, al llarg del curs escolar, sempre que les famílies i els educadors ho creieu necessari. Al ’inici a l’escola, es realitzarà una entrevista en la que s'informà de tot el procés de l’infant durant la seva vida, embaràs, part, alimentació, hàbits de descans, ambient en el que es desenvolupa.
_ Programació del curs, objectius, formes de treball, etc.
Nivell col·lectiu,
- Reunions general de tota l’escola i per nivells, on es parla de cada grup.
- Xerrades sobre diferents temes. Objectius del curs, dubtes dels pares.
- Activitats diverses, tallers o festes.
- https://web.girona.cat/documents/20147/271053/eebb2020.pdf Llibre informatiu de les Escoles Bressol
- https://ajuntament.barcelona.cat/escolesbressol/
- https://ebressol.paeria.cat/
- https://www.tarragona.cat/educacio/centres-educatius/llars-dinfants/llars-dinfants
- Es poden consultar els webs dels centres per conèixer-ne característiques particulars i dates importants dels seus calendaris, com les de les jornades de portes obertes, en què informen sobre:
- _ El projecte educatiu del centre,
- _ Els ensenyaments impartits,
- _ Les places disponibles,
- _ Els mitjans específics d'adaptació a determinades discapacitats o malalties dels alumnes,
- _ Els programes en què participen els centres,
- _ Els serveis que ofereixen,
- _ Els espais i equipaments de què disposen.
- Puntuació per assignar les places
- Quan el nombre de preinscripcions sigui superior a les places disponibles, s'apliquen criteris de prioritat.
- Amb l'objectiu de poder ordenar les sol·licituds, s'atorga una puntuació en relació amb el centre demanat en primer lloc.
- La puntuació atorgada es manté per a la resta de peticions.
- Més informació a:
- http://ensenyament.gencat.cat/ca/departament/serveis-territorials
- Com a tècnic en Educació Infantil
- Com educadors volem el millor pels infants i les seves famílies, oferir el millor de nosaltres és el que volem, en un entorn segur i de respecte per cobrir totes les seves necessitats, acompanyant a l'infant emocionalment i donant-li les eines que pugui necessitar per créixer, i assolir reptes de creixement.
- Creant vincles, donant afecte!
- Tot això és construeix amb mirades, rialles, petons i abraçades, contacte sí. Envers el contacte i el joc tant els infants com els adults, creant un entorn segur, traiem el millor de nosaltres. Com educadors, amb el nostre compromís, necessiten que així sigui. Per poder acompanyar als nostres infants en una nova etapa d'escola, des de la empatía i el benestar.
- Volem que quan ens tornin a veure puguin trobar una acollida càlida, i segura,
- Per això necessiten la confiança de les famílies.
- Hem de poder afrontar aquest temps que vindrà conjuntament, amb confiança i humanitat, posar-nos a la pell els un dels altres i entendre que així podrem fer una bona tornada. Que cal un temps per fer-ho amb bones condicions!
- Fins aviat i cuideu-vos molt
No hay comentarios:
Publicar un comentario