Queda poc per l'inici del nou curs
Sí, aquesta és la qüestió...
Les escoles han de poder obrir, acollir als seus alumnes, que puguin seguir amb la seva vida, la vida dels infants està plena d'un seguit de canvis, any rere any canvien de curs, inicien un procés nou d'aprenentatge, nova classe, moltes vegades nous companys i nous mestres.
En principi els infants poden assolir els canvis de millor manera que nosaltres els adults, ara per això, cal que puguin viure, cal que surtin de la seva llar, on també hi ha canvis però tot és suposadament més controlat, més segur, o així hauria de ser.
A l'escola els infants, evidentment han de estar segurs. I per això l'escola en té un munt de normes i maneres de fer, per donar seguretat als infants a tots els nivells, de ben segur que en aquesta tornada a l'escola després de sis mesos, a l'escola seguiran segurs, doncs si això depèn dels mestres, de tot el personal educatiu, no hi ha cap dubte de que així serà.
Aquest nou curs amb la COVID, cal suport a les escoles.
Ara bé, donar eines per poder assolir aquesta situació amb tota la informació de primera mà, donar eines per poder transmetre confiança i seguretat als infants. No depèn tan sols de cada mestre, de cada persona que forma la xarxa educativa de cada centre escolar.
Davant la situació que vivim en aquest any 2020, on tothom té opinió i per tant la comparteix en els medis de manera continuada, creant contínuament incerteses, inseguretats, la informació envers la pandèmia ha d'arribar a les escoles de manera directa i segura, acompanyant als educadors, perquè ells puguin acompanyar els infants.
Cal aplicar mesures sanitàries, per fer les activitats amb seguretat:
_ En grups reduïts els anomenat "Grups bombolla"
_ No poden entrar els pares a l'escola
_ Els infants es treuen les sabates a l'entrada a l'escola
_ Se'ls prendrà la temperatura a l'entrada a l'escola a diari
_ S'hauran de desinfectar les mans a l'entrada i durant el dia, rentat...
Els
polítics asseguren que és segur tornar a les aules, però molts professionals
sanitaris es postulen en contra d'iniciar les classes d'aquí a pocs dies.
Tot
i que «la probabilitat de contagis a l’escola és relativament petita». Els
centres educatius, necessiten mesures per poder obrir amb «seguretat».
El Doctor Simón ha rebutjat posar un llindar d'incidència del coronavirus amb el qual caldria tancar-les perquè seria «arbitrari» i ha dit que la situació epidemiològica actual no implicaria tancar les escoles «pràcticament a cap lloc». Segons el director del CCAES, la situació actual «no té res a veure» amb la del març o l'abril.
L'OMS
veu possible obrir les escoles a Europa malgrat la Covid-19
Tot
i que han reconegut que la tardor serà «un
moment complicat» per la reobertura de les escoles, la coincidència
amb la grip estacional i l'increment general de la mortalitat entre la gent
gran.
És un moment difícil
Passem de l'estiu a la tardor amb tres fenòmens que coincideixen:
_ Reobertura de les escoles i l'any acadèmic. _ Temporada de grip, per la qual cosa demanem als grups de risc que es vacunin com més aviat millor. _ Excés de mortalitat que veiem en la gent gran durant l'hivern
“Ser
molt curosos i la vigilància és la clau per
a aturar el virus”
Des
de l'OMS no descarten «més hospitalitzacions i un augment de les
morts» per la Covid-19 en els pròxims mesos.
L'OMS reconeix que els infants tenen un rol en la propagació del virus, però està lligat a les «reunions socials». L'organisme ha recomanat aplicar «mesures bàsiques» de seguretat a totes les escoles i «mesures addicionals» en els centres educatius de zones més propenses a afectacions
Comença l'escola
I com educadors hem de poder iniciar l'escola com cada nou curs, amb moltes ganes, així les posarem, he recopilat algunes dinàmiques bàsiques d'inici de curs, per compartir...
Els primers dies d’escola són dies en els quals molts dels infants es retroben amb els companys/es.
És el moment per aprofitar aquests primers dies, potenciar que entre els infants es coneguin més, s'ha de crear un clima agradable a l’aula i cohesionar el grup.
Aquest curs més que cap altra, ja que degut a la Covid, els infants han estat allunyats de l’escola i dels companys mesos. No ha estat gaire fàcil per ells.
Podem utilitzar diferents recursos per establir relacions entre els infants de cada grup, per exemple...
_ Fer un acolliment ple de caliu, farà que els infants estiguin més tranquils, una cançó de bon dia, saludant a cada infant, és de gran acceptació i els relaxar.
Activitats per conèixer-se...
_ Passar la
pilota
En rotllana, els nens es van passant la pilota i fan una breu presentació. Exemple:
“Hola, sóc la Maria, m’agraden els pèsols i li
passo la pilota a en Jordi ” i en Jordi farà el mateix. De forma successiva. Es pot accelerar el joc i anar cada vegada més ràpid.
_ Les dos rotllanes
Els infants agafats de la mà, formaran dos rotllanes, mirant-se de cares, una rotllana dins de l’altre. Picar de mans, i els infants de les dues rotllanes començaran a girar. Quan deixem de picar de mans, els alumnes s'aturen i es queden un davant d'un altre. Un cop aturats, cada parella haurà de presentar-se . Es pot repetir el procés varies vegades.
A fi de que es saludin entre uns i altres.
Si són
infants més petits caldrà que els ajuden a presentar-se. Pot resultar
molt divertit!
_ Troba la parella
Ens
cal preparar imatges, o bits amb diferents animals.
Cal
tenir dues imatges del mateix animal. Aquests animals poden ser: Un
pollet, una vaca, un porquet, un gall, un ànec, un gos, un gat… han de
ser fàcils d'interpretar. Cada infant agafa un bit, han de mirar
l’animal que els ha tocat sense ensenyar-lo als companys.
Demanem
als infants que es moguin lliurement per la classe representant el so del seu
animal. Els infants hauran d’escolta i descobrir la seva parella.
Un cop
les parelles es troben, intercanviaran els noms i alguna informació sobre
ells. Per exemple: M’agrada
molt…., Sempre jugo a…. Tinc un germà...
Activitats un cop ja es coneguin...
_ Qui falta?
Els
infants formen un cercle tancat. Es deixen anar de la mà i tots tanquen els
ulls. Els educadors hauran de tocar el cap a un dels infants de la
classe.
En
ser tocat, l'infant amb silenci sortirà del grup. Amb els ulls encara
tancats, es demanarà als infants que facin un pas endavant per tal
de dissimular l’espai buit de l’infant que ha sortit.
Els
hi direm que obrin els ulls i diguin quin infant creuen que ha
abandonat el grup. El primer que encerti l'anirà a buscar!
_ Qui ets?
En una rotllana indicarem als infants que tanquin els ulls. Seleccionarem a un nen/a, que es posarà al mig de la rotllana.
Tot seguit els infants -encara amb els ulls tapats- preguntaran:
Qui ets? L’infant del mig respondrà: Sóc el visitant. Per la veu hauran de descobrir qui és.
_ La pilota preguntaire
Els infants es
col·loquen formant una rotllana.
Necessitarem
Una pilota i un
aparell reproductor de música.
L’activitat consisteix:
Els
infants, quan soni la música, faran rodar la pilota cap el company de la
dreta. Ho faran una mica de pressa, sense que els caigui a terra.
Quan la música pari, la pilota s’haurà d’aturar.
L'infant
que en aquell moment tingui la pilota haurà de respondre tres preguntes que li
faran els seus companys.
Es farà el joc tantes vegades com sigui
necessari fins que toqui la pilota a tots els infants del grup.
_ Gomets
Repartirem gomets de diferents colors als infants.
Els infants estaran distribuïts
per tota l’aula.
El educador dirà en veu alta: “Enganxar un gomet a en Pau” i els infants aniran a buscar a en Pau, per enganxar-li un gomet. És molt divertit!
També són un bon recurs per treballar la memòria, l’atenció, el desenvolupament motriu, iniciarse en el llenguatge oral i la sensació de pertinença de grup.
Cohesió...
Us deixo una proposta, https://mestralitzat.com/la-motxilla-cohesionadora/que de ben segur us ajudarà a crear vincles amb els infants.
Seguirem per qui per compartir novetats i coses d'infants, tot i que serà així, us vull desitjar un
No hay comentarios:
Publicar un comentario